top of page
3.jpg

Om driften:

Vi fikk våre første kuer høsten 2021. Da startet vi med 8 stk. p.d.d. har vi ca. 40 stk, derav 18 kuer/kviger som skal ha kalver våren/sommeren 2026.

Oksene blir slaktet når de er nesten 2 år / litt over 2 år. Oksene blir kastrert som kalver da dette gjør at de kan gå ute i flokk sammen med de andre og dermed få et bedre liv. 

Kyrene våres går ute hele året på stor plass hvor de har tilgang til hus med halm og fri tilgang på høy, vann, salt og mineraler. De får ikke kraftfor. Alt dette i sammen gjør at kjøttet får en veldig god smak og blir ekstra mørt. 

Vi har storfe av flere ulike raser. Men vi har mange som er blanding av aberdeen angus og andre raser, derav en del simmental. 

Vi har fokus på god dyrevelferd og friske dyr. Vi bruker ikke antibiotika (med mindre det er nødvendig, noe det sjeldent er, og aldri vært på kjøtt vi har solgt). 

Vi startet med kuer pga. at Torbjørn driver med produksjon av hestefor. Han får ofte mye til overs som ikke brukes til hestefor. I stede for å kaste eller gi bort fant vi ut at det var greit å ha egne storfe i tillegg som kan få høyet som eller ikke vi ville ha fått bruk for. 

  • Facebook

Kontakt:

Ta gjerne kontakt hvis du ønsker å bestille storfekjøtt rett fra gården.

97139554

bottom of page